Spennende stilling! Vi søker avdelingsleder til Hordaland

Spennende stilling! Vi søker avdelingsleder til Hordaland

Stillingstittel: Brødrene Midthaug AS søker avdelingsleder for etablering i Region Hordaland
Arbeids​sted: Bergen
Antall stillinger: 1
Type stilling: 100%
Søknads​frist: 05.10.2014
Sandviksboder 1 a
Sandviksboder 1 a

Brødrene Midthaug AS, etablert i 1947, med en omsetning i 2013 på 158 mill. kr og ca. 120 ansatte i konsernet, har en ledende stilling innen produktområdene trapper, rekkverk, balkonger, strekkmetall og pulverlakkering. Deres største kunder er innen industri, bygg og anlegg. Selskapet er ISO 9001:2008 og CE -sertifisert, virksomhetens ERP-system er Microsoft NAV. Konstruksjon og produksjon blir utført på Kleive. Hovedkontor og fabrikk ligger på Kleive i Molde kommune, en moderne fabrikk med dyktige medarbeidere. Fra hovedkontor administrerer og produserer de for et landsdekkende nett med regionskontor lokalisert i Rogaland, Akershus, Trøndelag, Møre og Romsdal. Markedsapparatet besørger salg, prosjektledelse og montasje. Dette er en trygg og god arbeidsplass med et godt og utviklende arbeidsmiljø. www.midthaug.no

Brødrene Midthaug AS har vært representert i Bergen tidligere, og de vil nå etablere eget salgskontor for Region Hordaland grunnet økende etterspørsel etter selskapets produkter.

Er du leder og søker nye utfordringer? Da har vi kanskje det du ser etter.

På vegne av Brødrene Midthaug AS søker vi etter avdelingsleder for etablering i Bergen og Hordaland:

Vi tilbyr

  • Muligheten til å etablere for fremtidig suksess
  • En spennende og ikke minst utfordrende lederstilling i et marked i vekst
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Konkurransedyktig lønn og øvrige betingelser

Sentrale arbeids- og ansvarsområder

  • Overordnet resultatansvar for regionen, herunder ansvar for rapportering
  • Salg og markedsføring mot entreprenører, arkitekter og rådgivende ingeniører m.fl.
  • Bistå i etablering av salgskontor i regionen
  • Prosjekt- og personalledelse

Kvalifikasjoner

  • Du har byggeteknisk kompetanse og erfaring i tillegg til budsjett og resultatansvar
  • Du har ledererfaring fra operativ drift og vet hva som kreves for å oppnå høy grad av kundetilfredshet
  • Du har kompetanse innen salg og markedsføring
  • Du fremviser gode samarbeidsevner, og trives med å skape resultater i samarbeid med andre
  • Du behersker dataverktøy

Personlige egenskaper

  • Du er analytisk, tar initiativ og samtidig stiller du krav til dine medarbeidere
  • Du kommuniserer på en tydelig måte
  • Du har en høy grad av indre motivasjon i arbeidet ditt
  • Du utøver godt samarbeid både internt og eksternt

Benyttede KPI`er

  • Omsetning og lønnsomhet for regionen
  • Omsetning og dekningsbidrag per region
  • Medarbeidertilfredshet
  • Kundetilfredshet
  • Markedsandel
  • Dekningsbidrag per kunde
  • Utvikling av nasjonale kunder
  • Kvalitet på tilbud og prising av disse
  • Gjennomføring av årlige kundearrangementer

Språkkunnskaper

  • Du behersker norsk og engelsk både skriftlig og muntlig

Har du spørsmål utover det som er angitt i stillingsannonsen er du velkommen til å ta kontakt med Trude Skarstein Phillips i Jobzone Bergen på mobiltelefon: 91691334.