Vi jobber stadig med å forbedre systemet vårt og gi deg nye funksjoner som kan bidra til å gjøre hverdagen enklere for deg.

Som et ledd i dette kommer det fra 20. juli 2017 noen endringer i innlogging fakturasplitt og timelister, og dette er det viktigste du trenger å vite om endringene:

Innlogging:
Fra og med 20. juli vil det bli ny innlogging på kundeportalen på jobzone.no. Fra den dagen vil dere få personlig innlogging i stedet for å bruke et felles brukernavn pr. kunde.

Dette gjør vi for å kunne gi dere tilgang til personaliserte og skreddersydde funksjoner og tjenester etter hvert som vi utvikler dem.

Slik gjør du første gang du logger inn etter 20. juli:

  • Logg inn med din personlige mailadresse og det passordet du har brukt tidligere når du har logget inn
  • Dersom du får beskjed om at det er feil passord, forsøk først å tilbakestille passordet/lage nytt passord ved å klikke på «Glemt passord» ved siden av innloggingsknappen og fylle inn e-mailadressen din i feltet som kommer opp
  • Dersom du får beskjed om at systemet ikke finner mailadressen, ta kontakt med din kontaktperson hos Jobzone slik at de kan legge deg til i systemet

Prosjekt:
I det nye systemet vil det være avdelingsleder/prosjektleder/bas/byggeleder/etc. på det enkelte prosjektet som godkjenner timelistene.

Dette betyr at du må gi din kontaktperson i Jobzone beskjed om hvem som skal godkjenne timelister for de ulike prosjektene, da disse må legges inn med navn og mailadresse i systemet.

Timeliste:
Vi har nå ryddet opp i timelistebildet, slik at du nå får opp bare de arbeidsdagene og timelistene du er ansvarlig for å godkjenne.

Hvis noen i din bedrift har et overordnet ansvar og trenger å ha oversikt over alle timelister kan vi tilpasse dette – ta da kontakt med din kundekontakt i Jobzone og gi beskjed om hvem dette er.

Vi har også forenklet rutinene for avvik slik at det er enklere for deg å korrigere timelister som er feil, noe som vil redusere risikoen for feil i vedlegg til faktura. I tillegg vil kandidatene nå få mulighet til å laste opp vedlegg som f.eks. kjøreliste og utlegg til timelistene, slik at dette kommer med som vedlegg på faktura.

Det er også noen nye rutiner for godkjenning av timelister:

  • Dersom det er en feil i en timeliste, klikk ikonet med blyant på for å gjøre endringen direkte i timelisten og legge inn en kort kommentar om hva som er bakgrunnen for endringen.
  • For å redusere antall mailer du får tilsendt ang. godkjenning vil du få en mail når medarbeidernes frist for innlevering har utløpt, med oversikt over hvor mange som har sendt inn timelistene.

Support: Dersom du har problemer med de nye funksjonene, send en mail til support@jobzone.no