Brightstar, et amerikanske telekomselskapet, er godt i gang med å bygge et nytt forretningsområde i Norge. Avdelingen skal betjene Nordiske operatørers mobilforsikringer. Selskapet skal bidra til at et stort antall mobilabonnenter har ett moderne og tilrettelagt mobilforsikringstilbud. De søker nå økonomiansvarlig fra a-å for å hjelpe dem den videre vekst.
Om stillingen
I Brightstar har du ansvar for å utføre regnskap, fakturering og rapportering samt budsjett- / forecast prosessen i avdelingen. Du har et godt øye for detaljer og er opptatt av tall og tidsfrister. Samtidig setter du pris på å jobbe i team og bidrar til et godt og sosialt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for regnskap
- Ansvarlig for tidsriktig rapportering
- Ansvarlig for avstemme og fakturere av månedlig forsikringsbeløp til operatør
- Jobbe på tvers av regionale avdelinger, inklusive IT, salg og logistikk, for å sørge for riktig og effektiv håndtering av rapporteringen
Kvalifikasjoner
- 2-5 års erfaring, da helst fra regnskapsoppgaver
- BA-utdanning
- Erfaring med større ERP og regnskapsprogrammer; gjerne SAP
- Erfaring med kunde / leverandør oppsett i ERP-system
- Erfaring fra internasjonale selskap
- Erfaring fra forsikring, servicekontrakter eller håndtering av garanti
Personlige egenskaper
- Grunnleggende forståelse for regnskap
- Dyktig i kommunikasjon muntlig og skriftlig i norsk og engelsk
- Gode ferdigheter med Excel
- Evner å jobbe med store datamengder
- Detaljorientert og strukturert
- Selvstendig
- Betydelig datakompetanse
- Møter avtalte tidsfrister, selv med mange gjøremål
Vi tilbyr
- Lønn: Konkurransedyktig
- Fast stilling
- Lederansvar i et stort og internasjonalt selskap