Junior Category Specialist, Olje&Gass bransjen

Junior Category Specialist, Olje&Gass bransjen

Stillingstittel: Junior Category Specialist, Olje&Gass bransjen
Arbeids​sted: Sandnes
Antall stillinger: 1
Type stilling: 100%
Søknads​frist: Snarest
digitalisering category specialist procurement innkjøp supply chain
digitalisering category specialist procurement innkjøp supply chain
Luramyrveien 1
Luramyrveien 1

Denne annonsen er utgått

Denne annonsen er utgått


Kandidaten vil være en del av Supply Chains indirekte team, og administrere en bred kontraktsportefølje av hardware, software og cloud services i nært samarbeid med IT Business Analysts og sluttbrukere.

Riktig kandidat må ha IT bakgrunn (erfaring/utdannelse), kommersiell erfaring, kunne håndtere flere saker samtidig og ha svært gode kommunikasjonsevner til både interne aksjonærer, og våre leverandører.

Daglige oppgaver vil omfatte gjennomføring av endringer, fornyelser, endringer i arbeidsomfang og priser knyttet til IT kontrakter.

Kandidaten vil også få muligheten til å lede innkjøp fra start til kontraktsutførelse.

Arbeidsoppgaver

  • Administrere en bred IT og digitaliseringsportefølje, lede den kommersielle dialogen mot leverandørene, utføre endringer, fornyelser, endringer i arbeidsomfang og prisendringer.
  • Vedlikeholde IT og digitalisering kontraktsdatabase.
  • Forhandle og sluttføre endringer til kontrakter.
  • Kommunisere med interne aksjonærer og tverrfaglige team.
  • Utvikle krav som overholder de styrende prinsippene til selskapet.
  • Lede enkelte innkjøps- / anskaffelsesprosesser, inkludert å lede et innkjøpsteam.
  • Utvikle anskaffelsesstrategi, forespørsel om forslagsdokumenter og evalueringsrapport for hver innkjøpsprosess, basert på standard kontraktsmodeller.
  • Identifisere og administrere risiko, samt ha kontinuerlig kontakt med Juridisk for kontraktsforpliktelser.

Kvalifikasjoner

  • Foretrukne kandidater har noen få år relevant erfaring.
  • BSc eller MSc for IT, innkjøp, kontrakt eller annet relevant område.
  • IT bakgrunn / erfaring
  • God kjennskap til Norsk kontraktslov.

Personlige egenskaper

  • Flink til å samarbeide med andre
  • Serviceinnstilt
  • Forretningsforståelse, med fokus på hva som er best for forretningen
  • Gode forhandlingsevner
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig, på både Norsk og Engelsk.
  • Evnen til å jobbe selvstendig, samt ta ansvar og eierskap ovenfor fremgang og kvaliteten i arbeidet.
  • Gode lytteegenskaper.

Minimum utdannelsesnivå

  • Bachelor eller høyere.

 

Ta gjerne kontakt på telefon eller e-post ved spørsmål om stillingen.